utorak, 6. prosinca 2016.

Oriah Mountain Dreamer: Poziv


Ne vjerujem u slučajnosti. 

Već sam zaboravila na ovu knjigu kada sam posjetila sajam knjiga Interliber. Jednostavno, među morem knjiga na mojoj listi želja, zaboravila sam.
Nakon višesatnog lutanja među štandovima i umora u nogama, spremala sam se napustiti sajam. Sretna i zadovoljna. Ne sluteći ništa.
I onda, iz vedra neba, pogled mi odluta na jedan od štandova i ugledam ovo malo divno čudo – knjigu Poziv, spisateljice Oriah Mountain Dreamer.

Ne vjerujem u slučajnosti.


Znate, istina je kada kažu da sve dođe u pravom trenutku, kada nešto najmanje očekuješ. Meni je ova knjiga najviše trebala sada. Sumnjam da bih je doživjela na isti način prije samo godinu dana. Kada proživljavate najteže razdoblje u životu, sve počnete gledati drugačijim očima. Kažu da je ovo knjiga koja je mnogima promijenila život. Teško je reći da mi je promijenila život, ali način na koji razmišljam svakako. I zasluženo je ušla u mojih top 5 najdražih i najinspirativnijih knjiga.

Knjiga započinje pjesmom Poziv.


Ne zanima me od čega živiš.
Želim znati za čim žudiš i imaš li hrabrosti snivati o ispunjenju želja srca svoga.
Ne zanima me koliko ti je godina. Želim znati možeš li ispasti budala zbog ljubavi, zbog svojih snova, zbog ove pustolovine koju nazivamo životom.
Ne zanima me koji planeti djeluju na tvoj Mjesec. Želim znati dopireš li do središta vlastite boli, jesu li te životna razočaranja otvorila ili su te natjerala da se skutriš i zatvoriš od straha da ponovno ne osjetiš bol.
Želim znati jesi li u stanju trpjeti bol, moju ili svoju, a da je pritom ne moraš skrivati ili ublažavati ili izbrisati.
Želim znati možeš li se prepustiti radosti, mojoj ili svojoj, i možeš li divlje zaplesati i dopustiti da te ekstaza preplavi sve do vrškova prstiju a da nas pritom ne upozoravaš da budemo pažljivi, da budemo realni, da budemo svjesni ljudskih ograničenja.
Ne zanima me je li priča koju mi pričaš istinita. Želim znati možeš li razočarati drugoga da sačuvaš iskrenost prema sebi; možeš li podnijeti optužbe za izdaju, a pritom ne iznevjeriti sebe; možeš li biti izdajica i samim time sačuvati moje povjerenje.
Želim znati jesi li u stanju vidjeti ljepotu, čak i ako nije lijepa, svakoga dana, i možeš li svoj život nadahnuti njezinom prisutnošću.
Želim znati imaš li dovoljno snage da živiš s neuspjehom, svojim i mojim, i da svejedno stojiš na rubu jezera i ushićeno vičeš prema srebrnom punom Mjesecu: „To!“
Ne zanima me gdje živiš i koliko novaca imaš. Želim znati možeš li ustati, nakon noći ispunjene tugom i očajem, kad se osjećaš iscrpljeno, do kostiju izubijano, i učiniti sve što je potrebno da nahraniš svoju djecu.
Ne zanima me koga poznaješ i što te dovelo ovamo. Želim znati hoćeš li i dalje sa mnom stajati u žaru vatre i ne posustajati.
Ne zanima me tvoj studij, gdje, što ili s kim imaš prošlost. Želim znati što te u tebi gura naprijed u trenucima kad se sve ostalo ruši.

Želim znati možeš li biti u miru sa sobom i voliš li uistinu osobu koja jesi u trenucima praznine.

Svaka kitica pjesme čini zasebno poglavlje, a nakon svakog poglavlja spisateljica i vizionarka Oriah Mountain Dreamer nudi čitatelju izazov u obliku meditacije i duhovnih vježbi.
Kako sama spisateljica kaže, „Poziv je objava namjere, zemljovid čežnje duše, želja da se živi strastveno, oči u oči sa samim sobom i obraz uz obraz sa svijetom oko nas, da nas ne zadovolji ništa manje od stvarnoga.“.
Na samom početku ovog, kako ga ona sama zove, putovanja, Oriah nudi odgovor na pitanje što je motivira. Ona odgovara:
„Vodi me neka duboka glad duše i želja koja me ne ostavlja na miru da živim život u svoj njegovoj punini. I znam da to ne znači raditi od jutra do mraka, postići najveće postignuće ili doživjeti najveći mogući broj različitih iskustava. To znači okusiti svaki zalogaj, osjetiti svaki uzdah, slušati svaku pjesmu, biti budan i svjestan svakoga trenutka dok se događa.“

Kada prihvatite ovaj Poziv, prihvaćate putovanje života.
Oriah nas vodi kroz sve: čežnju, strah, tugu, radost, izdaju, ljepotu, neuspjeh, predanost, vatru, unutarnju snagu i na samome kraju na put kući.
Vodi nas na putovanje života na destinacije na kojima smo svi mi već bili.
Ali nas navodi da ovo putovanje doživimo drugačije.
Pripremite se, polijećemo.


Ne vjerujem u slučajnosti.







Divno. Inspirativno. Snažno.

Sanja V.

Nema komentara:

Objavi komentar